SPA

Ikväll har Puff fått ha en spa-kväll. Smutsiga hundar är nämligen det värsta jag vet!

 

I dagsläget använder vi K9-produkter vid bad, och jag måste säga att jag inte är alls frälst i dem. Förut hade jag Espree, både rainforrest och plommon, och jag gillade de mycket bättre.  K9 luktar ”sjukhus” dvs för kliniskt (jag är en av dem som tycker att oparfymerade handcremer/duschcremer etc luktar apa) Jag kan även tycka att de gör den lätta papillonpälsen något torr.

 

Nu ska vi testa något nytt; Isle of Dogs. Puffs uppfödare har använd detta ett tag nu, redan innan de kom till Sverige och hon ger tummen upp! Så nu ska vi också köra hela paletten, shampoo, balsam och balsamspray. Vi hoppas att detta ska göra under till Puffs päls! Puff badas ju så ofta, att vi behöver en effektiv shampoo, som ändå är skonsam.  Isle of Dogs finns att köpa hos 4show.se.

 

 

 

 

Vi ska inte heller förlita oss helt på yttre vård, utan har hittat en super matolja från Finland, Nutrolin. Några droppar av det, och jag kan svära att Puffs öronfransar har växt!

 

 

Ingredienser:
Kallpressade: hampfröolja, rypsolja (omega-9), linfröolja, naturlig antioxidantblandning.

LA : ALA och GLA : SDA (2:1)
Omega-3 : Omega-6 (2:1

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Men nu jag och Puff ha lite skönhetsömn!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

SV: Ja, absolut! :-)

2011-05-20 @ 14:17:42
URL: http://ebbamolly.wordpress.com
Postat av: Alex & Theo

Lille Puff då. Han ser ungefär lika road ut som Theo när det är dags för ett bad ;)

2011-05-20 @ 16:31:29
URL: http://mylittlemonsters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0