7. Hundsport

Hundsport och knähund är kanske alltid de begreppen som folk kopplar ihop.


Puff är ju en väldigt pigg liten hund, som tränar gärna så länge det är roligt. Han är inte direkt en BC som står bredvid sin matte och hela tiden undrar vad han kan göra åt sin matte – jobbar är ju hur roligt som helst! Puff ska ha egen vinning i det hela, annars är det inte värd det.

 

Vår hundsport nr 1 är agility. Från allra början tyckte Puff att det var skitkul, han sprang som en tok men när han började inse att man måste springa åt de hållet som matte /husse vill, så var det inte lika kul. Och då gjorde han absolut ingenting – och nu överdriver jag inte. Han bara satt på rumpan mitt på banan, medan jag hade cirkus med diverse leksaker och godis.  Det släppte efter ett tag, och eftersom han tycker att agility är roligt, så är det väldigt självbelönande för honom att träna just agility.

 

Det som är nytt för mig är rallylydnad. Jag gick på en temadag och det var hur roligt som helst. Så det tycker jag köra lite mer; det är lite lagom för mig jämförd med det väldigt strikta tävlingslydnaden.

 

Till sist har vi hundutställningar. Det är helt eget värld, värld som jag upplever väldigt spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0