Snart jul

Hej igen!

Vi har haft fullt upp senaste veckorna med flyttpacking och en och annan sak som måste bli klara.

 

Förra helgen flyttade vi, i fredags. Tur att det inte är så ofta, då det inte är särskild roligt att bära alla saker upp och ner. Puff fick hänga med hela dagen, och det gick bra. Han kanske inte tyckte att det vara roligaste dagen i hans liv, men det gick.

 

Lördags var det Hundmässan i Älvsjömässan. I år ställde jag inte ut själv, men satt vid Papillon ringen och hejjade på. Det blev lite shopping också – ett rosa glitterhalsband som matchar med det lilaglittra halsbandet Puff redan har (kanske en dag har jag två hundar som måste matchas) och en fällbar tygbur (som är smidig att ha med sig t.ex på jobbet vid behov). Och naturgodis till hunden (där gäller regeln, desto värre det luktar, desto godare är det).

 

Söndagen fick Puff vara hemma hos sin gamla dagmatte då vi åkte en liten sväng bort till Örebro. Och idag får jag finska gäster. Ni kan kanske förstå att det inte är så värst organiserat hemma ännu, så hoppas det är OK för dem att gå över lite flyttkartonger etc.

 

På tal om att ha det lite stressigt (ha t.ex ännu inte köpt en enda julklapp) så gissa vad jag gjorde igår på jobbet? Började dagen med hotelfrukost, fortsatte med simma i bassäng och mysa i 40grades utomhuspool med havsutsikt. Till lunch blev det supergod sushi med skumppa och eftermiddagen hann jag t.om sova en välbehövlig stund mitt all badandet. Så i kortkort, vår avdelning var i Yasuragi Spa i Hasseludden. Det gör jag gärna om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0