Vardagar

Dagens fråga lyder: Vad gör era hundar på vardagarna?

Jag antar att många av er jobbar/pluggar. Vad gör era hundar då under vardagar. Är dom hemma (ensamma eller med husse/matte), följer dom med på jobbet, stanna hos hundvakt, på dagis etc. Det vore kul att höra hur andra pysslar ihop vardagen.

Puff, den bortskämda lilla hunden som han är,
har haft lyckan att kunna vara hemma med matte och husse i stort sätt hela livet. Först har jag studerat och när man pluggar media i universitet har man inte mycket schemalagt närvaro. Nu jobbar jag lite extra och fortsätter studera lite på distans, så jag är fortfarande väldigt mycket (för mycket om ni frågar mig) hemma. Husse jobbar, men har har rätt flexibel jobb så han kan anpassa sig rätt bra under dom få dagarna om jag måste vara borta en heldag. Han jobbar också skift just nu, så det blir dag- och kvällspass. I allra värsta fall skulle han kunna ta med Puff på jobbet, vilket han dock totalvägrar att göra. Han påstår att man inte kan jobba med Puff i närheten, men hallo!, husse sitter ju bara vid datorn på sitt jobb, hur svårt kan det vara att koncentrera med lilla Puff gnällandes omkring :).

Dom dagarna som vi verkligen ingen av oss kan vara hemma med Puff får han vara hos sin kompis Molle som bor granne med oss. Just nu är Molles matte mammaledig med lilla bebisen, så för oss är dom perfekta hundvakter :)

Iframtiden när jag också ska börja jobba på riktigt är det planerat att Puffs ska gå hos dagmatte/dagis. Helst gärna dagmatte tycker jag. Då jag tycker att Puff ska få ha sällskap under dagarna och komma ut på kissrundor så vore perfekt om jag skulle hitta något äldre dam som kunde ta hand om Puff. Men den dagen den sorgen liksom :).


Så här kan det ser ut under dagarna hos oss nu när Puff har lärt sig att hoppa upp till sängen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

gud så sööööt!!!

2010-02-09 @ 18:06:01
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Anna Posh Pooches

Mina är ju med mej hela dagarna, förutom Torsdagar, då är dom hos "farmor" :D Mina hundar är mitt liv så allt byggs runtom dom :P Tossig som man är :P



Fin bild på Puff! Inget paket ännu?

2010-02-09 @ 18:10:41
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: marie och spencer

Jag pluggar på distans, så jag är hemma hela dagarna :) innan det så bodde jag nära skolan (hade bengt redan på gymnasiet) och kunde gå hem på lunchen. Sen finns det massa folk runt som mer än gärna har dom :)

2010-02-10 @ 20:53:08
URL: http://naken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0