Snö och kyla

Det är nästan lite komiskt. Det har inte snöat en flinga här varken idag eller igår och ändå är det helt kaos i Stockholms Lokaltrafik. Tur att jag inte behöver åka nånstans, och till och med husse kom till jobbet med pendeltåg som var endast 20min försenade. Det är dock svinkallt ute men solen skiner och värmer lägenhet. Det är jätte varmt i vardagsrummet mitt på dagen och man blir lurat att det är varmt ute också. Men icke då.

Jag börjar bli väldigt less på snö och kyla. Det tar en halv evighet att klä på sig och hunden för att komma ut och ändå fryser man om några minuter. Det känns liksom inte värd halv timmas förbereddelser för att vara ute 5 minuter. Kan man inte lära hunden att kissa ner från balkongen? (oj vad grannarna nedan skulle uppskatta det). Det är också helt omöjligt att ha aktiva hundpromenader med smått inkallning och annat träning som varvas med under promenaden. Vet ni hur små hundgodis en papillon tränas med? Jo, så smått att det går inte att ta fram eller handskas med med tjocka vantarna på. Då får man väl offra sig och vantarna åker av och på var och varannan minut. Och händerna är kalla och torra som rivjärn.

Och vad ska man promenara då? Jo, bara längst vanliga tråkiga promenadssträckor om och om igen. Det finns inte en chans att komma ut till skogen. Det är snö och snö överallt.


Kommentarer
Postat av: Denisa

Jag känner också att promenaderna är lite enformiga ibland...

2010-02-23 @ 14:31:24
URL: http://jahdeno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0