Första bloggaward

Vi har fått ett bloggaward av Qing och hans matte. Dock vet jag inte riktigt vad är anledningen att man får detta award (och precis alla har fått den) med det är lite roligt ändå. 

Jag kommer inte att ge vidare awarden då jag tror nästan att alla mina favvobloggar har redan fått detta award men jag kommer iaf dela med mig sju intressanta saker som ni (kanske) inte visste om mig (och Puff).


1. Jag är inte från Sverige och pratar inte svenska som modersmål. Det förmodligen syns i texten då jag korrläser nästan aldrig mina bloggtexter. Jag har studerat kommunikation och när måste man vara noggrann med korrläsning, så alltid när jag bara kan skippa den så gör jag det mer än gärna.

2. Jag gillar inte hundar. Jag gillar (läs älskar) enbart papilloner. Med några få undatag. Det är sällan jag vill ens klappa på andra människors hundar då jag tycker att andra hundarnas päls som inte är lika silkig som pappispäls känns smutsigt. Dock gillar jag pudelpäls då det är som små får :) Jag hatar hundhår och hunddräggel. Det värsta lukten jag vet är "äkta" hundlukt.

3. När jag för första gången hittade Puffs kull och uppfödare i nätet, var jag mest förtjust i kille2, dvs Puffs bror. Sedan kom husse hem och tyckte att Puff var sötare och från den stunden var det Puff och enbart Puff som vi ville ha. Så ja, vi hade bestämt att vi skulle ha Puff innan vi ens hade sett honom och inget i hela världen hade kunnat få oss att ändra oss.

4. Jag skulle aldrig i livet ställa ut hunden. Men sedan blev vi med Puff. Och han var ju fin. Och man skulle ju bara testa lite. Bara några inofficiella... Ja, ni vet hur det går...

5. Jag är enormt dålig förlorare och har ingen tålamod. Jag kan gråta när jag förlurar mot sambo på Trivial Pursuit. Då kan ni tänka er hur det blir vid utställningsring när det inte går som jag hade planerat.  Jag kommer över känslan om en stund, och det är egentligen ingen större fara. Men ett litet tag är det så surt så surt... Måste jag ens påminna att jag var den enda matte som grät i valpkursen. Jag med min 2 kilos valp bland alla andra brukshundsblandningsvalpar som var hur vilda och busiga som helst. Men min lille kom inte på inkallning, och det var inte roligt....

6. Jag är en gammal hästtjej och uppvuxen på ett hästgård. Faktiskt äger jag fortfarande en häst som dock numera är adopterad av min lillasyster. Nu har jag dock inte ridit på 2 år minst och det är något som jag saknar. Ibland.

7. Jag är en föredetta partytjej. Under mina unga singeldagar festade jag med tjejkompisarna enormt mycket. Vi hade superkul, det var alltid nåt drama på G och massa killar hit och dit. Man gjorde ett och annat som man inte skulle göra nu längre. Att ha en pojkvän var tråkigaste jag visste liksom. Nu älskar jag TV-soffan på fredagskvällar med massa mat och sambon och långpromenader på helgförmiddagar. Hejdå bakisdagar och disco-oljudet. Jag har knappt gått ut på ett år nu och det är ingenting jag saknar. Dock tänker jag tillbaka mina festdagar med värme och har massa roliga och galna minnen från de åren.


Kommentarer
Postat av: Patricia & Elwiz

Jag önskar med att vintern snart tar slut, är dödstrött på all snö och den eviga kylan!



Man får spänna åt kardborrebanden super hårt och då sitter dom faktiskt. Hon som sydde dom har ju en phalene som också har mini tassar men dom sitter på henne också :D!

2010-02-21 @ 11:36:52
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Elin

hihi, ja det blir nästan så =) kalas i massor! hihi

2010-02-21 @ 12:33:27
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Jag skall fråga henne ikväll på hundhuset :)!

2010-02-21 @ 13:13:33
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Hon syr på beställning nu så bara att mejla henne på [email protected] :)!

2010-02-21 @ 20:38:20
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

himla tur jag har då att min lillkille e såååå morgontrött!! han ligger kvar minst 30-40 min efter jag gått upp! :) passar mig rätt bra oxå då kan jag gå på toa, fixa frukost å sånt i lugn och ro :)

Du får en actionspäckad start på morgonen däremot

;-) haha

2010-02-21 @ 23:03:22
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Denisa

Vi tänkte att vi skulle träna lite bättre på allt vi har lärt oss under valpkursen innan vi går vidare. Men det är planen längre fram.

Har ni anmält er?

2010-02-22 @ 12:18:00
URL: http://jahdeno.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Dom är jätte lätta att dra på och av :)!

2010-02-22 @ 12:25:52
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Samona

Oj, va intressant läsning. :)



Ang Bucadog så är vi intresserade att prova. Tack va snälla ni är som tänker på oss :)



Kramen

2010-02-22 @ 16:16:38
URL: http://samona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0