Finlandsbesök

Idag har vi haft ett finbesök från Finland då mina vännar stannade i Stockholm över en dag (dom var på kryssning). Puff var helt övernöjd när tre nya människor kom hem till honom och fotade och lekte med han. Han nämligen tror att alla som kommer hem till oss är tillför att roa honom. Fråga försäkringstanten som var här förra veckan för att fixa något med husses personförsäkringar....

Det bästa med att ha gäster är att man "måste" göra saker i sin hemstad som man aldrig annars gör. Den här gången var den en promenad i Gamla Stan som stod i schemat. Det är en evighet sedan jag har gått där, vilket är synd. Jag gillar Gamla Stan men ogillar turistmassor så därför blir det inte så många besök ditåt. Vännerna shoppade upp lite souvenier till släkt och arbetskompisar (grejer med Victoria och Daniel på stod högt på listan). Puff var såklart med, men eftersom slasket på gatorna och risken att bli påtrampat var så stor fick han åka magväska. Vilket han har inget emot, då ser man ju mycket bättre. Vi gjorde också ett perfekt kändisspaning vid Slottet, det var självaste Kungen som åkte förbi i sin stora Jeep. Det var faktiskt första gången jag sett honom på riktigt, prinsessorna har jag lyckats spana in på Östermalm några år sedan. (men hallo! det är ju prinsen som jag egentligen se). Men det var i alla fall ett bra avslutning till mina gästernas dag i Stockholm.

När man väl är i Gamla Stan måste man gå förbi Modern Dogg. Dock hade vi inte så mycket tid att stanna och prova saker men det blingade rätt fint från halsbandshyllan så man får kanske unna ett nytt besök i snart framtid. Vi ska ju nämligen snart skala av oss alla vinterkläder och möta våren med snygga blingande halsband (kanske ett vit med stenar i olika färg/stenar i blått - eller båda!)  

Kommentarer
Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Rösta på din favorit Inspirations Blogg!

Hehe oki!:)

2010-02-06 @ 18:47:46
URL: http://alisagonzalez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0