Alla hjärtans dag

Hoppas alla ni har haft en underbar alla hjärtans dag. Vi har själv varit på alla hjärtans dags-fika hos en kompis till mig som jag inte har träffat på 3,5 år. Det var väldigt kul att ses samt att bli uppdaterad med de senaste skvallren. Puff var självklart med och träffade för första gången småbarn i 1års ålder som var också där på fikabesök. Dock lyckades Puff skrämma half-ihjäl det andra barnet. Lilla pojken tyckte att Puff var jätte rolig och stirrade på han och "pratade" med Puff. Puff däremot tyckte han lillen var lite otäck (det gick ju inte riktigt fatta vad det var för nåt, Puff har bara träffat pyttebebisar och lite äldre barn i 5års-ålder och uppåt) och han höll sig på avstånd. Men men när barnets stirrande blev för obehaglig så skällde han till. Och då blev kidsen jätte ledsen och rädd och grääääääät. Vilket däremot betyder att Puff tyckte att barnet blev ännu mer läskigare. Hoppas den mamman inte tyckte att Puff är värsta läskiga barnätar-vovven.

Sedan har Puff smitit ut för första gången i sitt liv. När ena gästerna kom och dörren öppnades så sprang lillen ut till trapphuset fort som blixten. Jag trodde att han springer runt i trappan, men nix, nedre dörren ut stod öppet och lillen sprang som en galning utomhus. Dock såg jag inte honom först heller, och han kom inte när man ropade så det blev lite spännande för ett tag. Men då hörde jag skallet och han skällde på folk som gick förbi (vilket han verkligen aldrig gör hemma) och jag fick ta ett litet runttur i snon med bara strumpor på. Det var trevligt....

Puff kom ihåg att tokskälla varenda gång när nån blingade på dörren. Skönt att vara hos folk när hunden visar alla sina bästa sidor. Tur for han (och oss) att han är toksöt, så han kommer undan det mesta. Tänk om man hade haft en hund på 30kg och uppåt som sprang som tok till dörren och skällde varenda gång det blingade. Inte så populärt nog. Men en liten vit ullsak är inte precis lika farligt, men minnst lika irriterande. Och pinsamt.  


Här ser ni ett bild om Puffs gårdagens shopping och dagens outfit.
En riktig kärlekshund.


Bara titta på det där ansiktet.
Vem skulle kunna bli arg på honom?


Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Hej Jonna! Dina gästbokinlägg kom fram, inga problem :)



Ja jag var lite osäker på hundöarna jag också, hade hört det skulle vara många "kamphundar" och stora hundar där.. men nu har jag varit där ca 10 ggr o det har gått bra varje gång..

Kommer en stor hund som är närgången och inte bryr sig om att Mio inte vill leka så går jag därifrån med Mio, hunden följer sällan efter då hundar ofta vill vara i n'rheten av ägarna.. Hundarnas öar är två stora öar med en bro mellan och väldigt stor så även om det är många där samtidigt som 50 hundar så är det inte trångt alls o alla kan ha en bit att vara på..bamsestora därborta, mellanstora därborta pyttesmå därborta om man så önskar det... när djag ser Mio är rädd/osäker/vill inte vara med så förflyttar jag oss en bit, leker mio o busar så står jag kvar.. sen är det ju olika från varje gång till varje gång vilka som är där.. sommar/höst då är det väldigt blandat. i går var det mest större hundar ..gissar de små hundar fryser :-) det var bara 3 småhundar där i går.



Det är väldigt rent där, papperskorgar finns vid fyra ställen och en stor träd i mitten på ena ö och mer som skog på det andra ö, en del brukar picknicka på sommaren men jag tycker inte det är så smart om de vill vara i fred, för alla hundar kommer ju fram o vill smaka :) en bänk finns men det räcker ju inte till alla så det e få som kan sitta men överlag en kanon ö för hundar jag tycker du ska dit.. vi kan ju gå dit tillsammans om du vill, då vet du iaf det finns en liten hund (eller ok lite större om man jämför mio med puff hihi) toalett finns inte där, inte på parkeringen heller, tror närmaste toalett finns vid slottet drottningholm som logger framför hundöarna.. måste finnas besökstoalett där på tabnke hur många besökare/turister som besöker drottningholm varje år :) var bor du?

2010-02-14 @ 23:36:58
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Fru Alfredsson & Wilda

ha ha! Wilda brukar också roa sig med att totalt ignorera och "glömma bort" allt hon brukar vara bra på när vi är ensamma hemma när det kommer folk hit. Som tur är kan vi än så länge komma undan med att hon är valp ^^

2010-02-15 @ 08:16:54
URL: http://frualfredsson.blogg.se/
Postat av: elsa & emma

Vilken söt alla hjärtans outfit ! :)

Haha, tur att ni fick tag i honom till slut :P

2010-02-15 @ 15:12:25
URL: http://elsahedlund.blogg.se/
Postat av: KATTIS <3

Vilken supersöt tröja!!

2010-02-15 @ 19:30:55
URL: http://kattistestad.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

ja vi kan ju paxa ngn tillfälle under våren när värmen kommit tillbaka :) vore ju skoj! jag bor i Sollentuna ( bodde i Solna förut o hade nära till drottningholm, men det e juinte långt nu egentligen) jaa bro.. ok. ja du har körkort men kör inte? förstod jag rätt? hehe..

2010-02-15 @ 20:59:15
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0