Helg

Helgen har varit skön.

Igår tillbringade vi dagen på jakt efter gummistövlar och på IKEA. Jag är så superduber trött på blöta fötter att jag har bestämt mig att jag är tillräckligt gammal att kunna ha gummistövlar när jag går ut här i Bro. Det bor ju ändå inga snyggingar här. (eller en, men har bor ju här hos mig och sett mig i värre skikt än med ett par gummistövlar)

IKEA gick också bra, kom äntligen på vad jag ska göra med hallen samt att vi köpte knoppar till köksluckorna (vi hade hemska vita trädknoppar som alltid lossnade när man försökte öppna skafferiet så vi bestämde byta ut dem. Det blev inte allra finaste knopparna vi kunde hitta, men enkla silverknoppar som ändå gjorde underverk i köket)

Idag var vi på valpkurs. Puff fick följa med i sin gulliga regnrock och skadat tass. (han haltar fortfarande men nu på kvällen är han faktiskt mycket bättre än han har varit sen han klämdes, det blir nog utställning nästa helg :) ) Vi övade kontaktövningar och hände med och tittade när andra hundarna skulle träna inkallning lite gran. (Puff fick agera som störning men slapp springa) Under teorin kom vi fram till att det flesta hundarna som finns kan mosa Puff till en pannkaka, inte för att andra skulle vara elaka och göra Puff illa, utan för att Puff väger 2,1 kg och jag ca.2 cm tjocka ben. Lille Puflan är alltså rätt ömtålig, vilket är lite synd då det bekränsat antalet lekkamrater nästan till noll.

Efter illamåendet efter dagens lunch (wok med räkor och kokosmjölk, ren självmord borde jag nog kalla det) har försvunnit så serveras det lite kvällsmat här nu. Så god natt allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0