Stockholm: valpköp o kryssning

Oj, vad mycket det hände i helgen:

Vi var på kryssning. Med Cinderella åkte vi till Marienhamn och tillbaka (i C-hytt, dvs under bildäck...) Men bortset faktum att det finns ingen sätt att rädda sig ur båten från C-hytt (om båten nu väl ska sjunka) så hade vi en trevlig kryssning.  Kryssningen börjades med att våra biljetter var borttappade men vi lyckades få nya ändå. Sedan blev det mat och fest (inte får mycket fest, lite lagom) Först hamnade vi till äckel-disco (en sådan med tafs oh tjafs - men bra musik iaf) och sedan hittade vi en lite finare oh fräshare en däck uppåt. OK, kryssning, det hände dock inget jätte speciellt. Roligast var nog hemresan (vilket jag hade fruktat då jag var tvungen att åka själv till Falun) men hamnade i samma buss med roliga flickor och pojkar.

Som sagt, så är jag nu själv i Falun. En nybliven särbo. Usch. Johan började sin praktik idag i Stockholm så han blev kvar efter kryssningen. Han ska praktisera hos två doku-filmare (och nej, jag vet inte riktigt vad han gör där). Men det verkar har börjat bra iaf. Vi får ju inte lägenheten först den 15:e typ (trist, jag hade verkligen hoppats att vi kan flytta en vecka tidigare) men Johan får bo hos en kompis och hans flickvän. Jag tycker lite synd om honom, kan inte vara allt för roligt att vara den tredje hjulen. Eller vi ska ju också ha en av Johans kompisar boende hos oss ett litet tag, men vi ska ju bo i en 3:a, dom som Johan bor hos nu bor i en 1:a... Men två veckor går nog snabbt? 

Och sedan till det roliga. Vi var ju och tittade på papillonvalpar på Lidingö och fattade tycke på den som vi hade redan innan varit mest förtjusta om. Han är en liten trefärgad kille, minst i kullen och lite försiktigare (fast ändå inte rädd) än sina syskon, men kroppsmässigt har han finare hållning än sin (enda) bror så vi bestämda oss får honom ändå. Han kommer att bli superfin :)  Nu hoppas vi bara att han går genom besiktingen när han är 8 veckor gammal (dvs om a 3veckor) så får vi honom hem den 28/11. Han har ett fint kennelnamn men vi (jag?) är rätt så säkra att vi ska kalla honom för Puff (ni vet väl barnlåten om Puff, den magiska draken? )



Så här såg han ut 4veckor gammal, nu är han ju faktiskt en vecka äldre

Kommentarer
Postat av: Triin

Jag kan inte se bilden :(

2008-11-04 @ 09:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0