Särbolivet

Mina första dagarna av särbolivet har gått rätt bra. Jag har hunnit med valpprylshoppandet (ni anar inte hur svårt det är att hitta en hundbädd som matchar i sovrummet...), jag har varit på spexmötet (det ska ju bli en Halloween-sittning på fredag) samt hittat lite litteratur för uppsatsen (hoppas jag iaf, titlarna låter bra men det är en annan sak hur relevant innehållet är)

Enda problemet som jag har är ju nätterna. Jag är lite mörkrädd och det hjälper inte direkt heller att kylskåpet och TVn prastar med varandra. Därför måste jag hålla mig vaken tills jag blir supertrött att jag kan somna så fort huvudet träffar kudden.

Annars saknar jag Johan lite ibland, mest på kvällarna då jag är van vid att iaf  kunna ringa till honom när jag ska sova. Nu går det inte, då jag skulle också väcka Johans kompis och hans tjej, och det vore knappast så uppskattat. Det är lite tråkigt. Men snaaaaart ska vi vara i vårt nytt hem. Det ska bli kul, då man kan börja inreda "om", även i stort sätt bli det samma gamla möbler. Eller hmh, vi har ett nytt köksbord (som vi har köpt men som står kvar i förrådet) och vi ska ha en ny säng. Så lite nya möbler ska det bli.

Jag har också börjat planera jul. Eller planera och planera, jag har bokat tågbiljetter Stockholm-Jönköping-Stockholm. Så det ska bli ännu en smålands-jul.

Till slut känns det att jag borde kommentera presidentval i USA, men jag tror att jag låter bli. Så mycket som jag vet om valet så är jag nöjd med resultatet. Men tänka sig att valprocessen är äntligen slut. Det känns att den har hållit på evigheten nu.

Nu ska jag städa, bla fiskarna vill nog ha nytt vatten och lite damsugning skulle inte skada golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0