Nyheter

Under senaste två veckor har det hunnit hände ett och annat....

*Ungefär precis två veckor sen åkte första flyttlast från Falun till vår nya lägenhet i Uppland-Bro. Först var det en underbar kaos, ingenting hade sitt plats och jag tyckte att det luktar illa i lägenheten (ni vet så där gammalt liksom) Men med tiden har det blivit bättre. Tomma flyttkartonger är antingen bortslängda eller i förrådet, nya möblerna har byggts ihop och står pä sina platser (b.la vår nya säng, med en sån sängkavel som jag alltid har velat . Tack Johan) samt små sakerna hittar sina boxar och hyllor och står inte i vägen. NEEEEEEEJ. Precis nu kom jag på att jag borde ha tagit med mig en gardinsak från Falun med mig (sitter just nu på tåget Falun-Stockholm)  Men det börjar kännas som att man är hemma, mer än det känns i Falun just nu, där väntar det bara ett halvtomt lägenhet med säng, soffa och TV- inte mycket mer finns där.

*En vecka sedan hände det något ännu roligare. Vi fick äntligen hämta hem lilla valpen, Puff. Han har visat sig att vara en helt underbar första valp, han sover på nätterna, skäller inte, (ibland händer det när han blir helt hyper och övertrött och tycker att hans leksak-gris är farlig) samt att han är i mer eller mindre rumsrem (bara vi är tillräckligt snabba att honom ut alltid när han har vaknat) Enda problemet är att han inte är allt för matglad, man han äter det som han känner sig att behöva (hoppas vi)

*Vi har också äntligen kommit igång med uppsatsen så där på riktigt (efter vi fick mycket kritik från handledare att vi är slarviga och oseriösa) och förra veckan har vi jobbat hård och pluggat ikapp vår schema. Så nu ser det bra ut, till och med enligt handledaren..

Men nu ska ni få njuta av lite valpbilder:








Kommentarer
Postat av: Triinu

Han är såååå söt :)

2008-11-29 @ 09:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0